ورزش انزلی

نوشتار ورزشی       ورزش انزلی        شناساندن نام آوران        پشتیبان ملوان      رویداد های ورزشی      موشکافی فوتبالی

خـــوش آمدید

به تارنگار ورزش انزلی خوش آمدید.مهرورزی من به ورزش و کاراک ویژه ورزش در زادگاهم بندر انزلی انگیزه بنیادین ساخت این تارنگار شد. از دیدگاه خودم تلاش به پشتیبانی ورزش انزلی را دارم. امیدوارم نوشتارها کارآمد باشد.

۱۳۹۰ مرداد ۲۸, جمعه

انالیز بازی رفت ملوان و پیروزی در لیگ ۹۰-۹۱ (آزادی تهران)

با توجه به توضیحاتی که درباره آنالیز بازی های ملوان در گذشته دادیم اولین دیدار این تیم در لیگ برتر ۹۰-۹۱ را با کمک رامین کیایی فر به شرح زیراغاز می کنیم.
تیم ملوان با سیستم ۲-۴-۴ یا به نوعی ۱-۱-۴-۴ در برابر تیم پیروزی قرار گرفت که با سیستم ۳-۳-۴ و در فاز حمله با آرایش ۳-۲-۱-۴ دیده می شد.
تیم پورغلامی با چهار دفاع خطی و چهار هافبک خطی،باریک و فشرده (NARROW,COMPACT) می توانست  بهترین حالت دفاعی را در برابر سه فروارد باز پیروزی داشته باشد.
بازی با حملات پیروزی آغاز شد، تیم پیروزی سعی داشت با اتکا به سه فروارد خود دفاع فشرده و منطقی ملوان را باز کند و با پاس های کریمی و نوری خط حمله پیروزی را صاحب موقعیت کند ولی با دفاع صحیح و فشرده ملوان کم کم بازی آرام (SLOW) شد. پیروزی با مالکیت توپ و ایجاد عرض در زمین توسط اولادی و فشنگچی تلاش در باز کردن خط دفاعی ملوانان می کرد.
پیروزی با گماردن فشنگچی از راست و اولادی از چپ تمایلی به ارسال توپ از جناحین بروی دروازه نداشت و بیشتر چشم به حرکات ترکیبی کریمی و نوری و بازی در عمق دوخته بود.
ترکیب ملوان
حسنی صفت(GK)
پورغلامی(RB)،سالارزاده(CB)،جراحکار(CB)،رمضانی(LB)
مسلمان(RM)،همرنگ(CM)،یوسف زاده(CM)،حیدری(LM)
نزهتی(CF)،رافخایی(CF)
نقاط قوت ملوان
 خط دفاع :
۱.جمع شدن،۲. فشرده بازی کردن،۳.با حوصله بازی کردن،۴.نظم
صحبت کردن دروازبان با خط دفاعی که یکی از نکات مثبت حسنی صفت می باشد کمک زیادی می کرد تا نظم دفاعی رعایت شود.
خط میانی:
داشتن چهار هافبک در برابر سه هافبک حریف توانست نقش مثبتی داشته باشد، چهار هافبک ملوان در حالی که اولین بازی فصل خود را می کردند از هماهنگی و نظم خوبی برخوردار بودند و با بازی فشرده در نود دقیقه نمره قبولی گرفتند.
خط حمله:
تلاش و پرس کردن دو بازیکن تند ، تیز و انرژیک از جلو اجازه نفوذ به مدافعین پیروزی را نمی داد.
نقاط ضعف ملوان
خط دفاع:
در زمان مالکیت توپ سرعت دفاع به حمله پایین بود و همچنین از پاس های کوتاه استفاده می کردند در حالی که با ضعف عمق دفاعی پیروزی و بازیکنان سرعتی در خط حمله و کناره ملوان در بعضی زمان بازی مستقیم لازم بود مانند صحنه گل ملوان
خط میانی:
پاسهای کوتاه و بازی کردن در عرض زمین و استفاده نکردن از پاس بلند به پشت مدافعین پیروزی، جایی که این تیم ضعف دارد.
اشتباه بزرگ خط میانی ملوان در زمان به ثمر رسیدن گل پیروزی بود جایی که محمد همرنگ به روی بازیکن حریف(بادامکی) فشار نیاورد.
خط حمله:
دو فروارد ملوان در کناره های زمین دیده نمی شدند، یا در کنار هم یا پشت سر هم بازی می کردند و مکث کردن در یک سوم دفاعی پیروزی از دیگر نقاط ضعف مهاجمان بود.
بطور کلی نقاط ضعف ملوان در این بازی به این دو بخش تقسیم میشود:
۱.دفاع کامل و فکر کردن به دفاع کردن در طول بازی که ناشی از خستگی دوران بدنسازی بود
۲.کوتاه بازی کردن در خط دفاع و هافبک در زمان انتقال توپ از دفاع به حمله که بدلیل میزبانی پیروزی و حساسیت بازی می توانست باشد.
خلاصه بازی پیروزی و ملوان از هفته اول لیگ برتر ۹۰-۹۱

جمع بندی
در مجموع در پانزده دقیقه هر دو نیمه ملوان با روی آوردن به بازی مستقیم برای پیروزی مشکل ساز شد.
ملوان بازی خوبی را به نمایش گذاشت و سیستم پورغلامی حساب شده بود، بخصوص سازماندهی سه خط در حالت دفاعی عالی بود.
با تشکر از رامین کیایی فر مربی بین المللی