ورزش انزلی

نوشتار ورزشی       ورزش انزلی        شناساندن نام آوران        پشتیبان ملوان      رویداد های ورزشی      موشکافی فوتبالی

خـــوش آمدید

به تارنگار ورزش انزلی خوش آمدید.مهرورزی من به ورزش و کاراک ویژه ورزش در زادگاهم بندر انزلی انگیزه بنیادین ساخت این تارنگار شد. از دیدگاه خودم تلاش به پشتیبانی ورزش انزلی را دارم. امیدوارم نوشتارها کارآمد باشد.

۱۳۹۰ آبان ۸, یکشنبه

پورغلامی به سپاهان باخت!


                                سپاهان         ملوان
                                    جایگاه: فولاد شهر
                       زمان:  یکشنبه ۸ آبانماه ۱۳۹۰  '۱۵:۳۰
                                      هفته دوازدهم
داورها:
سعید مظفری زاده، حسین خانبان، بهرام کیانی و محمدرضا اکبریان
نگرنده:
فریدون اصفهانیان
شمار بینندگان در ورزشگاه:
نزدیک به ۸۰۰ تن
بی بهرگان:
---
آسیب دیدگان:
مهران جعفری
زنندگان گل:
سید مهدی سیدصالحی، دَم ۱۹/مهدی کریمیان، دَم ۷۶/ عماد رضا، دَم ۹۱ برای ابومسلم
علی جراح کار، دَم ۸/ محمد حیدری، دَم ۱۵ برای ملوان
شرح گل ها:

دم ۷ از پیکار توپ ارسالی علی رمضانی روی یک پیشامد استگاهی را علی جراحکار به زیبایی با سر به درون دروازه ی سپاهان فرستاد .
دم ۱۴ پاس ارسالی محسن مسلمان به زیبایی در پشت بک های سپاهان با گریز دیدنی محمد حیدری همراه شد و این بازیکن بعد از جا گذاشتن رحمان احمدی دروازه تهی را با یاری بک سپاهان گشود!
دم ۱۹ توپ ارسالی ازسوی راست سپاهان بروی دروازه ملوان میان بک ها به سید صالحی رسید و او نیز با پا دروازه ملوان را باز کرد.
دم ۷۶  پاس ارسالی از سپاهان به پشت باکس پنالتی به مهرداد کریمیان رسید وی با یک مهار و چرخش و شوت عالی توپ را به گوشه ی راست دروازه ی ملوان فرستاد .
دم ۹۱ سانتر روی دروازه ملوان با کوتاهی علی جراحکار همراه شد تا عماد رضا با یک شوت چکشی دروازه ی ملوانان را برای بار سوم بگشاید .


برگه زرد:
 علی حسنی صفت از ملوان
برگه قرمز:
---
اَرنج نخستین:

گفتگو ها:

    • فرهاد پورغلامی: به يک فصل ريکاوری نياز دارم
      سرمربي تيم فوتبال ملوان گفت: فشارهاي زيادي را تحمل کردم و به يک فصل ريکاوری نياز دارم.   فرهاد پور‌غلامی پس از شکست ۳ بر ۲ برابر سپاهان در جمع خبرنگاران گفت: بازی را خوب شروع کردیم. دو گل زدیم اما نتوانستیم از داشته‌های خود مراقبت کنیم. حرف خاصی برای گفتن ندارم و به سپاهان تبریک می‌گویم.
      وی در مورد اینکه چرا ملوان عقب‌نشینی کرد گفت: سپاهان فشار زیادی آورد. در نیمه دوم ما به اجبار عقب نشستیم و بازی در زمین ما دنبال شد.
      سرمربی ملوان در مورد اینکه گفته بود بعد از بازی با سپاهان حرف‌های زیادی دارد اظهار داشت: الان دو ماه است که فشار روحی و جسمی زیادی را تحمل می‌کنم. هم باید جوابگوی مسائل فنی و هم مسائل حاشیه‌ای باشم و هم باید به مشکلات مالی ۳۵ بازیکن رسیدگی کنم. هیچ کدام از مسئولان باشگاه خودشان را نشان نمی‌دهند. هنوز ۳۰ درصد از قرارداد فصل گذشته را نگرفته‌ایم.
      پورغلامی ادامه داد: قبل از هر مسابقه می‌گویند به شما پول می‌دهیم اما خبری نمی‌شود. بعد از پیروزی بر استقلال گفتند پیش از بازی در تبریز به شما پول داده می‌شود اما پولی ندادند. قبل از بازی با سپاهان را نیز همین وعده را دادند. فشار روحی و روانی زیادی را تحمل می‌کنم. باید انتظارات بازیکنان را هم برآورده کنم.
      وی در مورد اینکه به استعفا هم فکر می‌کند یا نه گفت: باید بنشینم و تصمیم درستی بگیرم. من به یک فصل ریکاوری نیاز دارم.
      پورغلامی در مورد اینکه فشار بر روی شما هدف‌دار است یا نه تصریح کرد: تماشاگران شرایط ما را درک می‌کنند. آنها می‌دانند چه وضعیتی داریم در این تیم مدیریت کردن خیلی سخت است و من زیر این فشار در حال خرد شدن هستم. ادامه کار برایم سخت است. مسئولان هم باید مایه بگذارند نه اینکه فقط من پاسخگو باشم. مسئولان برنامه‌ای برای پرداخت مطالبات بازیکنان ندارند. هنوز مشخص نیست که ۳۰ درصد از طلب بازیکنان از فصل گذشته چه زمانی پرداخت می‌شود.
    موشکافی:

    • نام هایی که در فهرست نخست پورغلامی دیده می شد به نگر سرمربی ملوان باری دیگر می خواهد از روش ۳-۳-۴ استفاده کند ولی وی از آمیزه  ۳-۳-۴ با ۱-۱-۴-۴ استفاده کرد، به گونه ای که پرتو جنبش بازیکنان را دگرگون کرده بود. محمد حیدری که در روش ۳-۳-۴ در پست وینگ چپ یا شماره ۱۱ فوتبالی با توجه به تواناییش جا می گیرد در لاین هافبک بیشتر دیده می شد.
      روی هم رفته بک ها پر لغزش، شتابزده و کُند دیده می شدند ولی هافبک ها چه در فاز جلو و چه پشت سر خود خوب بودند. سپاهان با نگرش به بلند قد بودن بک های میان ملوان راهی جز بازی دایرکت نداشت چونکه هافبک ها ملوان راه رخنه کردن را بسته بودند. پیکان خط جلوی ملوان کم جنبش بود که جابجایی رافخایی با دغاغله نیز از همین روی بود.
      بازی را به ۶ بخش می کنیم. در ۱۵ دَم نخست ملوان با هشیاری در کمترین پیشامد ملوانان استفاده بردند و به گل رسیدند. پیشامد ایستگاهی بی گمان از آماده سازی فراوان بر روی اینگونه پیشامد ها بوده است. گل دوم ملوان نیز از روی تیز هوشی مسلمان و پیدا کردن حیدی در هنگام فرار بود که بروی آن نیز مربیان، تیم را آماده کرده بودند. ولی در همان آغاز بازی بک ها با لغزش هایشان توپ های فراوانی به سپاهان دادند که آنها با ناهشیاری از دست دادند.
      در ۱۵ دَم دوم لغزش بک ها بیشتر هم شد این پهنه تهی میان دو بک میانی از پیکار با استقلال به آسانی دیده می شود و بیشتر همرزمان در زمان بسته شدن بازی همین دیل را زیر آماج می گیرند. گل سپاهان نیز به همین گونه بود، توپ بدون هیچ سرباری به سید صالحی رسید! نمای چشم گیرتر از همه، پس از آنکه سید صالحی دارنده توپ شد بک ها همچنان نگاه کننده بودند. و باز هم به روال هفته های گذشته دروازبان از دروازه بیرون نیامد تا دید سید صالحی را تنگ کند.
      در ۱۵ دَم سوم گاه پاتک های نیمه فرجام از ملوان دیده می شد اما روی هم رفته سپاهان دارنده توپ و میدان بود. بک ها همچنان پر اشتباه بودند.
      در ۱۵ دَم چهارم بک ها خوب کار کردند، همه تیم در این هنگام بسیار خوب راه رخنه را برای سپاهان بسته بودند. راهکار خوبی را پورغلامی در دستور کار نهاده بود.
      در ۱۵ دَم پنجم ملوان برای نیاز به این پیروزی از روی سهش ها به لاک دفاعی فرو رفت. نیمه دوم را از روی نیمه مربیان می نامند تا در چنین زمانی که تیم زیر فشار هست، مربی تیم را از فشار بیرون آورد. جابجایی حاج محمد بسیار درست و فرزانه بود. رمضانی تا دم ۶۸ پهنه تهی پشت حیدری را پوشش دادتا حیدری بتواند به پیکان حمله افزون شود. رمضانی انرژی زیادی بکار گرفته بود و فشار بر آن سوی بسیار شده بود. ولی در همان هنگام ملوان نیاز داشت تا با نگه داشتن بک های سپاهان در یک سوم زمین خود و افزون نشدن به فروارد ها و دور کردن هافبک از بک ها، روش سپاهان را زیر و رو کند. برای اینکار بایست از بازیکنی همچون نزهتی استفاده می کرد. ترس از پاتک های نزهتی بک های سپاهان را در نیمه خود نگه می داشت. همچنین نزهتی می توانست با تکنیک خود زمان بازی را بُکشد.
      در آغاز پانزده دم پایانی ملوان گل دوم را خورد. در هنگام رسیدن توپ به کریمیان جایگیری جراح کار نادرست بود. پس از آنکه بازیکن سپاهان دارنده توپ شد به اندازه بس زمان برای چرخش و راهی کردن توپ بسوی دروازه به او داده شد هیچگونه فشاری بر روی کریمیان آورده نشد. این گل از دید روانی ملوان را با چالش روبرو کرد. از همه بیشتر نیز جراحکار با این چالش روبرو شد تا با لغزشی بچگانه توپ را بدست عماد رضا دهد تا گل سوم سپاهان را او بزند.
      نزدیک به بیست روز زمان مناسبی می تواند برای ریکاوری ملوان باشد چه از لحاظ روانی چه اندامی و چه دگرگون کردن روش بازی ملوانان.
    • پیرامون:
    • بازیکنان تیم فوتبال سپاهان با برنمای به پیکار آمدند که روی آن روز دوم آبان را روز سپاهان نامیده بودند، روزی که سپاهان به جام باشگاه‌های جهان راه پیدا کرده بود. این روز در سالنامه ورزشی کشور به نام روز سپاهان نگارش شده است.
    • باشگاه سپاهان از کیومرث فرحناک بازیکن پیشین این تیم که اکنون زمین گیر شده ارج گذاری کرد.
    • سیدجلال حسینی، حسن اشجاری و حسن جعفری پیش از پیکار به سوی نیمکت ملوان رفتند.
    • جانواریو بازیکن برزیلی سپاهان به دلیل آسیب دیدگی برای این پیکار آماده نبود.
    • هواداران سپاهان به دروازه‌بان ملوان ناسزا می گفتند و باور داشتند او زمان‌کشی می‌کند.
    • در آغاز نیمه دوم نیز هواداران سپاهان چکامه« ملوان ضد فوتبال »دادند.
    • محرم نویدکیا که در نیمه دوم از زمین بیرون رفت و با پروانه کادر مربیان به رختکن رفت.
    • ناسزا های هواداران سپاهان به آسانی از سیما شنیده می شد. 
    • سیمای باران، اصفهان و شما پیکار را بدون هیچ کم و کاستی نمایش دادند. 

    داوری:
    • داوری بروی هم رفته بد نبود ولی بازیکنان دو تیم سزاوار برگه های زرد بیشتری بودند.
    سـ یـ نـ ـا آبای