ورزش انزلی

نوشتار ورزشی       ورزش انزلی        شناساندن نام آوران        پشتیبان ملوان      رویداد های ورزشی      موشکافی فوتبالی

خـــوش آمدید

به تارنگار ورزش انزلی خوش آمدید.مهرورزی من به ورزش و کاراک ویژه ورزش در زادگاهم بندر انزلی انگیزه بنیادین ساخت این تارنگار شد. از دیدگاه خودم تلاش به پشتیبانی ورزش انزلی را دارم. امیدوارم نوشتارها کارآمد باشد.

۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

بایست در پیکاراصفهان، پورغلامی شیوه خود را دگراند!


                                 سپاهان         ملوان
                                    جایگاه: فولاد شهر
                       زمان:  یکشنبه ۸ آبانماه ۱۳۹۰  '۱۵:۳۰
                                      هفته دوازدهم
داورها:
سعید مظفری زاده، حسین خانبان، بهرام کیانی و محمدرضا اکبریان.
نگرنده:
فریدون اصفهانیان
دستاورد آخرین رویارویی دراصفهان:
۰ - ۰ لیگ دهم
بی بہرگان:
---
آسیب دیدگان:
مهران جعفری 
رده کنونی:
پانزدهم، چناچه ملوان بتواند در این بازی برتری بدست آورد تا رده یازدهم بالا می رود و در آن روی بد نیز تا پله ی  هجدهم پایین می رود.
‍آخرین دستاورد:
ابومسلم ۳ - ۲ ملوان
گمانه زنی درباره اَرنج:
گفتگو ها:

  • پورغلامی:براي گرفتن امتياز ازسپاهان به ميدان مي‌رويم سرمربي تيم فوتبال ملوان بندر انزلي در کنفرانس خبري پيش از بازي تيمش مقابل سپاهان اصفهان گفت: بازي با سپاهان هميشه برای ملوان سخت بوده است. سپاهان بازيکنان و کادر فني خوبي دارد.
     فرهاد پور غلامي در مورد وضعيت بازيکنان تيماش در بازي فردا گفت: به غير از مهران جعفري، احمد آهي و علي رمضاني در بازي فردا از همه بازيکنان خود مي‌توانيم استفاده کنيم.
     پورغلامی در پاسخ به سئوالي راجع به وضعيت تيم ملوان در فصل جاري افزود: متاسفانه وضعيت تيم ما در سال‌های اخير به گونه‌اي بوده که ملوان هميشه به جاي اين‌که هر فصل نسبت به فصل قبل تيم خود را تقويت کند بازيکنان زيادي را از دست داده است.
    در همين فصل گذشته تيم ما چهار بازيکن اصلي خود را از دست داد بدون اين‌که بازيکنان جايگزيني در حد و‌ انداز ه آن بازيکنان به خدمت بگيرند. مشکل تيم ملوان در سال‌هاي اخير اين بوده که ملوان بازيکن مي‌ساخته ولي در اختيار تيم‌هاي ديگر قرار ‌داده است. اگر نگاهي به اسامي بازيکناني که در چند سال اخير از تيم ملوان به تيم‌هاي ديگر ليگ رفته‌اند بياندازيم به اسامي بازيکنان بزرگي هم‌چون پژمان نوری، ‌ هادي تامينی، ابوالحسن جعفری، مازيار زارع و اشجاری بر مي‌خوريم که اين بازيکنان هر کدام در باشگاه‌هاي بزرگي توپ مي‌زنند. در يک کلام تيم ملوان يک تيم خارج از خانه دارد.
    پورغلامی در ادامه افزود: ‌ ما به عنوان يک تيم نظامی که بيش از ۴۰ سال است از اين عنوان استفاده مي‌کنيم قادر به اين نيستيم که از بازيکنانی که به خدمت مقدس سربازی اعزام مي‌شوند استفاده کنيم. متاسفانه تيمی که نظامی نبوده و جديداً به جمع تيم‌هاي نظامی پيوسته است دو بازيکن ملي پوش را به راحتی در اختيار می گيرد. متاسفانه عدالت بين تيم‌هاي نظامي رعايت نمی شود. چرا بايستي که احسان حاج صفی و يا حدادي فر به عنوان دو بازيکن سرباز تنها در اختيار يک تيم قرار بگيرند و ملوان با اين پيشينه قادر به جذب بازيکنان بزرگ فوتبال نباشد.
    پورغلامی در مورد اين‌که هدف گذاري اين تيم در ادامه ليگ چيست؟ پاسخ داد: من با اين بضاعت اندک چگونه می توانم هدف گذاري کنم. وقتي نتوانستم بازيکنان سال قبل خود را نگه دارم و حتی خواسته من مبنی بر گرفتن سه بازيکن برآورده نمي‌شود چگونه مي‌توانم به مردم انزلي قول خاصي بدهم. تنها چيزي که مي‌توانم بگويم اين است که تلاش من و همه بچه‌ها بر اين است تنها بتوانيم دل هواداران را شاد کنيم. متاسفانه ما حتی در ليگ امسال نتوانسته‌ايم ۳۰ درصد قرارداد سال قبل بازيکنان خود را نيز پرداخت کنيم. متاسفانه يک فکر کهنه بر ساختار باشگاه ملوان حاکم است و آن اين‌که ما بازيکن بسازيم و به ديگران بدهيم. تا اين تفکر بر ساختار باشگاه ملوان اصلاح نشود انتظار زيادي از اين تيم نمي‌توان داشت.
    پورغلامی در پايان در مورد مسائل اتفاق افتاده بعد از بازي ملوان با تيم ابومسلم مشهد گفت: من بعد از آن بازي هيچ زمان نگفتم که ابومسلم بازي را ناجوانمردانه برد بلکه برعکس، من در مصاحبه با ايسنا گفتم که تيم ابومسلم زحمت زيادي براي نتيجه گرفتن در آن بازي کشيد و به اين نکته اشاره کردم که شرافت فوتبال به وسيله دست اندرکاران برگزاري آن مسابقه زير سئوال رفت. حتي يکي از خبرنگاران مشهدي نيز بعد بازي به من گفت که مشکل حاکم در مشهد هميشه مربوط به توپ جمع کن‌ها بوده است. در بازي ما با تيم ابومسلم گاهي اوقات بازيکن ما به دنبال توپ جمع کن مي‌دويد تا بلکه توپ را از او براي ادامه بازي بگيرد. من باز هم مي‌گويم تيم ابومسلم براي نتيجه گرفتن در آن بازي بسيار زحمت کشيد.؛ وقتي که مشکل به بيرون از زمين فوتبال مربوط بود.
    پورغلامی با اظهار اميدواري راجع به کسب امتياز در بازي فردا گفت: ملوان فردا براي کسب امتياز به ميدان خواهد رفت و اميدواريم که تماشاگران از ديدن بازی فردا لذت ببرند.

  • محمد حبیبی مربی دروازه بانهای ملوان درباره این دیدار به تارنمای «ملوان کلاب» گفت : ما نتایج بدی را کسب کرده ایم و سعی داریم آنها را جبران کنیم . دلم به این بازی خیلی روشن است و مطمئنم در این بازی نتیجه ی خوبی را کسب خواهیم کرد . انشالله در تعطیلی مسابقات تیم را آماده تر می کنیم تا در ادامه مسابقات نتایج خوبی به دست بیاوریم .
موشکافی:
  • ملوان از شرایط روانی خوبی برخوردار نیست بایست تکان سختی وارد شود. این تکان می تواند مالی باشد یا با جابجایی اندیشه باشد. بدین چم که یا مربی ملوان جابجا شود و یا شیوه بازی تیم پورغلامی دگرگون شود. در پیکار با سپاهان اگر پورغلامی سیاگ خود را دگرگون کرد و برایند خوبی داشت ملوانان از این چالش بیرون می روند. با نگرش به رویداد های شنیده شده درباره پایان یافتن سختی های مالی، امید آن میرود ملوان در هفته های  آینده روند رو به پیشرفت داشته باشد. از دگرگونی های کم نمودار پورغلامی در اَرنج ملوان در سه پیکار گذشته و تکان خواسته شده و آگاهی داشتن از چگونگی بازیکنان، من آرنج و روش یاد شده را گمان میزنم و پیشنهادم نیز همین می باشد. ملوان در نخستین پیکارش در برابر پیروزی نیز از روش ۱-۱-۴-۴ استفاده کرد! چنانچه اَرنج چیز دیگری بود و در پیکان جلو فروارد ها نزدیک به هم و دور از هافبک ها بازی می کردند ولی بروی هم رفته خوب بود!
    درباره گفته های سرمربی ملوان درباره یارگیری ناکام ملوان تنها بایست چگونگی جا گرفتن صبا و نفت تهران در بالای رده بندی را پرسید، گویا پورغلامی به یارگیری خو گرفته و سازندگی را فراموش کرده است!  
پیرامون:
در هفته گذشته پیام های خوش درباره واریز شدن هزینه ملوان به شمار منطقه آزاد شنیده می شد. آرزومندیم دشواری ملوانان به هرچه زودتر به پایان برسد.
دورنمای پوشش دهنده:
باران، اصفهان، شما 
سـ یـ نـ ـا آبای