ورزش انزلی

نوشتار ورزشی       ورزش انزلی        شناساندن نام آوران        پشتیبان ملوان      رویداد های ورزشی      موشکافی فوتبالی

خـــوش آمدید

به تارنگار ورزش انزلی خوش آمدید.مهرورزی من به ورزش و کاراک ویژه ورزش در زادگاهم بندر انزلی انگیزه بنیادین ساخت این تارنگار شد. از دیدگاه خودم تلاش به پشتیبانی ورزش انزلی را دارم. امیدوارم نوشتارها کارآمد باشد.

۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

برتري شهرداري تبريز برابر‌ ملوان


 دیدار تیم های شهرداری تبریز و ملوان انزلی از ساعت ۱۶در ورزشگاه یادگار امام تبریز در حضور ۲ هزار تماشاگر آغاز شد و با برتری ۲ بر صفر میزبان خاتمه یافت.
 نیمه اول این مسابقه با گل دقیقه ۱۴ زینال خیری یک بر صفر به سود شهرداری تبریز به پایان رسید. در نیمه دوم و در دقیقه ۹۰+۵ مهرداد قنبری گل دوم شهرداری تبریز را به ثمر رساند.
 قضاوت این مسابقه بر عهده سید مهدی سیدعلی بود. وی به امید نظامی پور و محمد همرنگ از ملوان کارت زرد نشان داد تا از دربی حساس گیلان محروم شوند.همچنین همرنگ به دلیل کارت زرد دوم دقیقه ۷۴ از بازی اخراج شد. در دقیقه ۹۰+۴ یسیچ سرمربی شهرداری تبریز نیز به دلیل اعتراض به داور از روی نیمکت اخراج شد.

  • حاشیه بازی
- حدود ۲۰۰۰ نفر برای دیدن این بازی به ورزشگاه یادگار امام تبریز آمدند.
 - پیش از سوت شروع بازی در نیمه اول حاضرین در ورزشگاه به احترام درگذشت یکی از هواداران تیم فوتبال شهرداری تبریز یک دقیقه سکوت کردند.
 - حضور ویسی سرمربی تیم فوتبال صبای قم در ورزشگاه که تیمش درهفته یازدهم رقابتهای لیگ برترمیزبان تیم شهرداری تبریز است باعث شد که هواداران تیم شهرداری علیه وی شعار بدهند.
 - هواداران تیم شهرداری تبریز در مقاطع زمانی از بازی شعار ویسی ضد فوتبال  با شعار امیر پاشا به تشویق قلعه نویی می پرداختند.
 - رسول خطیبی و یونس باهنر برای زیر نظر گرفتن بازی تیم شهرداری تبریز در ورزشگاه حاضر شده بودند چون تیم ماشین سازی تبریز باید روز ۴ آبان در رقابتهای جام حذفی به مصاف تیم فوتبال شهرداری تبریز برود.
 - میودراگ یشیچ، سرمربی تیم فوتبال شهرداری در دقیقه۹۴ بازی به دلیل اعتراض به داور اخراج شد.
 - این پیروزی اولین برد خانگی شهرداری تبریز بود!
  • مصاحبه ها
  • فرهاد پورغلامی
   فرهاد پورغلامی پس از شکست ۲ بر صفر مقابل شهرداری تبریز گفت: در حالی که شهرداری تبریز بازی را خوب آغاز کرد ما شروع خوبی نداشتیم.  موقعیت‌های آنها طوری نبود که به گل برسند و ما ناباورانه گل زودهنگامی خوردیم. بعد از این گل تمرکز خود را از دست دادیم و ضرر کردیم و نتوانستیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم.
 وی افزود: نیمه دوم شهرداری تبریز بازی را خوب آغاز کرد اما در ادامه کنترل مسابقه را در اختیار داشتیم و می‌توانستیم با وجود اینکه ۱۰ نفره شدیم بازی را مساوی کنیم اما گل دوم که دیرهنگام هم بود شکست ما را رقم زد.
 پورغلامی در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کند بازیکنانش به دلیل پیروزی مقابل استقلال مغرور شده بودند، گفت:‌ فکر نمی‌کنم چنین باشد و پیروزی بر استقلال تأثیری در نتیجه بازی امروز نداشت. دو تیم بازی کندی را انجام دادند ولی شهرداری تبریز صاحب توپ بیشتری بود.
 وی درباره اخراج محمد همرنگ تصریح کرد: در مورد کارت زرد اولی که او گرفت اعتراض دارم، اما در مورد کارت زرد دومش معتقدم بازیکن ما نباید به داور اعتراض می‌کرد.
 پورغلامی در مورد جو ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت:‌ جوّ ورزشگاه تبریز نسبت به گذشته بهتر شده است. من می‌دانم که تبریزی‌ها مردم باصفایی هستند، بعضی‌ها جوّ تماشاگران را به هم ریخته بودند اما امروز نسبت به قبل بهتر شده‌ بودند.
  • بهمن صالح نیا
   بهمن صالح‌نیا در مورد شکست ملوان برابر شهرداری تبریز گفت: اصلا چنین بازی را از بازیکنان ملوان انتظار نداشتم. در هفته گذشته مربیان برنامه‌های تمرینی خوبی برای تیم تدارک دیده‌ بودند و تصور می‌کردم ملوان حداقل یک امتیاز از شهرداری تبریز بگیرد.
وی در مورد علت شکست این تیم گفت: هماهنگی بین خط دفاع و هافبک تیم مشاهده نکردم و هافبک‌ها نیز نتوانستند مهاجمان ما را تغذیه کنند. هیچ کار ترکیبی در تیم مشاهده نکردم، درست برعکس بازی با استقلال که بازیکنان بسیار خوب بازی کردند. دو گلی هم که از شهرداری دریافت کردیم به دلیل عدم پرسینگ دفاع بود.
مدیرعامل باشگاه ملوان تاکید کرد: هنوز موفق نشده‌ام با سرمربی تیم صحبت کنم اما آنطور که پورغلامی در مصاحبه بعد از بازی گفته از بازی تیم رضایت نداشته است. امروز سرتمرین تیم می‌روم تا با پورغلامی و کادر فنی تیم صحبت کنم و دلیل این بد بازی کردن را جویا شوم. امروز برخی از هواداران ملوان نیز با من تماس گرفتند و از نتیجه ناراضی بودند و من پاسخی به سوالات و حرف‌های آنها نداشتم. باید با کادر فنی جلسه بگذاریم تا علت را جویا شویم که چرا بازیکنان برعکس بازی با استقلال در زمین خوب ظاهر نشدند.
مدیرعامل باشگاه ملوان در مورد اینکه احتمال دارد بازیکنان به دلیل شکست برابر شهرداری جریمه شوند گفت: تاکنون باشگاه ملوان و کمیته انضباطی آن بازیکنان را به دلایل فنی جریمه نکرده‌اند و می‌خواهیم علت بد بازی کردن را پیدا کنیم. بازیکنان ملوان برای پاداش بازی نمی‌کنند و می‌خواهیم این مجموعه موفق باشد هرچند که بعد از برد برابر استقلال به آنها پاداش هم دادیم. ما این هفته بازی حساس و مهمی با داماش داریم.
صالح نیا در مورد اینکه احتمال تغییر کادر فنی تیم وجود دارد یا نه گفت: مربی تیم از خانواده ملوان است و ایشان تمام تلاشش را انجام داده و باید نواقص و دلایل آن را پیدا کنیم و برایش راهکار پیدا کنیم.
وی در مورد اینکه شکست دادن استقلال صدرنشین می‌تواند دلیل بی‌انگیزگی و بد بازی کردن بازیکنان تیم باشد گفت: استقلال پرمهره را با بازی خوب شکست دادیم و لطف خدا هم شامل حال ما شد. آن روز باران بارید اما بازیکنان ما در آن دیدار فعل خواستن را به خوبی صرف کردند و بازی بسیار مطلوبی به نمایش گذاشتند. این مسئله که بازیکنان فقط مقابل تیم‌هایی نظیر استقلال و پرسپولیس با انگیزه بازی کنند. این معضل فوتبال ایران است و به مسایل فرهنگی و روحیات ورزشی بازیکنان برمی‌گردد. نمی‌دانم چرا چنین مسئله‌ای گریبانگیر فوتبال ما شده است.

  • نیم نگاه
‎عملکرد ضعیف بازیکنان در تمام خطوط دیده می شد. حساسیت دربی گیلان و ترس از محرومیت برای بازی مقابل داماش میزان دوندگی بازیکنان ملوان را در بازی برابر شهرداری پایین آورده بود. با این حال با محرومیت دو بازیکن کلیدی و روحیه پایین باید میزبان تیم با انگیزه داماش گیلان باشیم.