ورزش انزلی

نوشتار ورزشی       ورزش انزلی        شناساندن نام آوران        پشتیبان ملوان      رویداد های ورزشی      موشکافی فوتبالی

خـــوش آمدید

به تارنگار ورزش انزلی خوش آمدید.مهرورزی من به ورزش و کاراک ویژه ورزش در زادگاهم بندر انزلی انگیزه بنیادین ساخت این تارنگار شد. از دیدگاه خودم تلاش به پشتیبانی ورزش انزلی را دارم. امیدوارم نوشتارها کارآمد باشد.

۱۳۹۰ مهر ۲۹, جمعه

شکست ملوان از داماش پس از ۱۴ سال آن هم در انزلی!


                                     ملوان       داماش
                                  جایگاه: تختی بندرانزلی
                         زمان:  جمعه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۰  '۱۵:۳۰
داورها:
احمد صالحی، محمدرضا منصوری و تورج عیوضی، امیرحسین فتاحی
نگرنده:
 غلامرضا بهروان
شمار بینندگان در ورزشگاه:
نزدیک به ۱۱٬۰۰۰ تن
زنندگان گل:
جهانگیر عسکری، دَم ۲۴
شرح گل:
جهانگیر عسگری در دم ۲۴ روی کرنر فرستاده شده مهدوی‌کیا تنها گل این بازی را زد
برگه زرد:
 جهانگیر عسگری، عباس آقایی، فرزاد محمدی و افشین چاووشی از داماش بابک پورغلامی از ملوان
برگه قرمز:
---
اَرنج نخستین:
گفتگو ها:

  • پورغلامی: داماش فقط زير توپ زد
سرمربي تيم فوتبال ملوان انزلي گفت: داماش گيلان امروز فقط زير توپ زد و شايد اين نوع بازي هم نوعي هنر است.
فرهاد پورغلامی پس از شکست یک بر صفر برابر داماش گیلان در جمع خبرنگاران گفت: امروز بسیار غمگین هستم و این باخت یکی از روزهای بد فوتبالی من بود. در هر دو نیمه برتر از حریف بودیم و داماش فقط زیر توپ زد و دفع توپ کرد، شاید این هم نوعی هنر باشد.
وی تأکید کرد: داماش فقط در دقیقه ۲۴ یک بار به محوطه جریمه ما نفوذ کرد و گل زد بعد از آن دیگر آنها نتوانستند خود را به محوطه جریمه ما برسانند ولی ما هر چه زدیم به لایه دفاعی آنها برخورد کرد و نتوانستیم به هدفمان برسیم و سه امتیاز را از دست دادیم.
سرمربی ملوان در مورد لغزنده بودن زمین مسابقه گفت: زمین لغزنده و ناهموار بود و در این زمین ما ضرر کردیم و نه داماش زیرا آنها فقط زیر توپ زدند و این زمین به آنها کمک کرد. وقتی یازده بازیکن در زمین خودشان و در چنین محوطه جریمه و در چنین زمین لغزنده‌ای جمع می‌شوند نمی‌توان گفت که ما به بن‌بست خوردیم. بازی بسیار سخت بود، هر تیمی نمی‌تواند این گونه بازی کند البته داماش هم خوش‌شانس بود و ما نتوانستیم از موقعیت‌های گل خود استفاده کنیم.
وی در مورد صحنه مشکوک پنالتی در محوطه جریمه داماش گفت: باید فیلم این صحنه را ببینم و بعد قضاوت کنم.
پورغلامی در مورد خستگی بازیکنان ملوان در بازی امروز گفت: قبول دارم بازیکنان ما کمی استرس داشتند و این مسئله در بازی آنها تأثیرگذار بود اما زمین ناهموار نیز کار ما را سخت‌تر کرد.

موشکافی:
  • ملوان در نبود همرنگ نشان داد که دست های مربی سختکوش ملوان فرهاد پورغلامی بسیار برای چیدمان نخستین تهی بود. پورغلامی خواسته یا ناخواسته چیدمانش در زمین ۲-۲-۲-۴ دیده می شد. ملوان می خواست بدرستی از یک سوم داماش با پرس میدان داری کند، چون با نبود بازیکن برنامه ریز چاره ای جز این نداشت. 
در ۱۵ دَم نخست، شمار کم، در خط میانی بانی آن شد تا ملوان نتواند خودی نشان دهد.
در ۱۵ دَم دوم، با جابجایی پیاپی نزهتی، مسلمان از چپ به راست و وارون ملوان بر روی بازی سوار شد. چند کرنر پیاپی و ضربه ایستگاهی مسلمان به تیرک دروازه نشان از گرم شدن ملوان بود. ولی همچنان رمضانی از چپ و پورغلامی از راست به خط هافبک افزون نمی شدند همین ایستا بازی کردن توپ های برگشتی داماش در بخش های رها شده از سوی ملوان، دوباره به داماشی ها می رسید و مایه پاتک هایی شد که بر روی یکی از آنها کرنر بدست آمد.
بر روی گل، یارگیری (من تو من) خوب انجام نشد. پورغلامی نتوانست بر سر عسکری برخیزد. پورغلامی پشت عسکری جا گرفته بود، بایست جوری جای می گرفت تا جلو یار خود را بزند، افزون بر این گلر ملوان نیز می توانست از دروازه بیرون آید. ناتوانی در بیرون آمدن از دروازه بر روی ارسال ها سالهاست از گلر های ملوان دیده می شود.
ملوان پس از گل خوردن تکان سختی خورد و تا پایان نیمه هتا از روی شیفتگی هم بازی نکرد.
در نیمه دوم با دگرگونی و گفته های مربیان به روش ۳-۳-۴ همیشگی خودش بازگشت، هر چه از بازی گذشت ملوان سوار بر بازی می شد.
در ۱۵ دَم پنجم با جابجایی ها و به راه افتادن پورغلامی و رمضانی ملوان بهتر شد ولی اینبار در نوار حمله چالش دیده می شد جایی که دغاغله، نزهتی و رافخایی دور از هم بازی می کردند و در هنگام داشتاری توپ نیز درنگ می کردند.آمدن حیدری بجای دغاغله برای گشودن چالش چاره ساز نشد.
در ۱۵ دَم پایانی درسد پاس های نادرست ملوانان بسیار بود هر چند لغزش و ناهمواری زمین در این فرمایش کارساز بود.
در مجموع در نیمه بد ملوان (نیمه نخست)  باز هم ملوان از داماش بهتر بوده ولی آن چیز که روشن است پیروز میدان داماش بود.
پیرامون:

  • هواداران ملوان بازيکنان تيم داماش گيلان را پیش از مسابقه آفرین گفتند.
  • مهدی مهدوی‌کیا هنگامی که همراه تیم داماش گیلان برای گرم کردن به میدان آمد از سوی هواداران ملوان دلگرم شد و او نیز به نمایش سُهش ها هواداران تیم میزبان پاسخ داد و با کرنش کردن از آنها سپاسگذاری کرد.
  •  اسماعیل حسن‌زاده؛ سرپرست گروه ساماندهی سازمان فوتبال در ورزشگاه تختی انزلی حضور داشت و پیش از آغاز مسابقه نیز چرخی در ورزشگاه زد.
  • شماری از هواداران ملوان به حسن‌زاده درباره تاوان ۱۰ میلیون تومانی ملوان از برای بازی با استقلال با او گفتگو کردند و به این پیشامد خرده گرفتند.
  • پیش از آغاز بازی، پیکار هایی همچون ریسمان کشی و روپایی بین نوجوانان و جوانان برگزار شد.
  • ۱۵ دم پیش از آغاز مسابقه گنجایش ورزشگاه تختی انزلی به پایان رسید.
  • فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان به سوی نیمکت داماش رفت و پیش از آغاز بازی به ابراهیم‌ قاسمپور سرمربی تیم داماش خوشامد گفت.
  • دَم ۲۴ پس از به گل رسیدن داماش، زننده گل به سوی هواداران ملوان رفت که بانی برانگیختن آنها شد.
  • شماری از هواداران دو تیم در هنگام بازی به هم دشنام دادند
  • میانه نیمه دوم زنیدپور بازیکن تیم داماش، درهنگام جابجایی به آرامی در حال برونرفت از زمین بود، جراح کار بازیکن تیم ملوان با هل دادن وی به سوی بیرون از زمین واکنش کادر فنی و هواداران تیم فوتبال داماش را بر انگیخت.
  • کادر فنی، بازیکنان و هواداران تیم فوتبال ملوان در نیمه دوم در برابر به دو پیشامد بدگمان وا خواستند و داویدند که داور دو پنالتی را برای آنها نگرفته است.
داوری:
به گفته کارشناس داوری سرکار میرزابیگی دستِ کم ملوان از یک پنالتی بی بهره ماند!
سـ یـ نـ ـا آبای